Tillid ved navigation: Raymarine's værdifulde historie inden for kommerciel maritim udvikling

I løbet af et århundrede er Raymarine blevet en leder i marineindustrien inden for pålidelighed og banebrydende udvikling. For kommercielle operatører, der kræver det højeste niveau af ydeevne, har brandets produkter cementeret det som en betroet leder inden for elektronik.

søndag - 28 april 2024

En historie med maritim innovation

Raymarine's rødder i marine innovation går tilbage til 1923, hvor akustik- og signalpioneren Reginald Fessenden gik sammen med Submarine Signal Company og hjalp med at introducere det første kommercielle fathometer. I 1946 fusionerede Submarine Signal Company med efterkrigstidens elektronikgigant Raytheon, som grundlagde sin marineafdeling, der tjente både kommercielle og rekreative markeder, mens de gjorde store fremskridt i udviklingen af ​​radar, Loran C-navigation, GPS, kortplottere, fiskefindere og kommercielle fathometere.

Marineafdelingen købte britiske Nautech i 1990 og tilføjede prisvindende autopiloter og innovative instrumenter til virksomhedens portefølje. Den nyoprettede britiske marineafdeling udvidede sig og lancerede i 1999 det første kompakte Pathfinder-radarsystem. Udviklingen af ​​den nye radar, som var designet og fremstillet i Storbritannien, trak på brandets dybe rødder i avanceret forsvarselektronik, mens den tilbød kommercielle og rekreative søfolk en omkostningseffektiv og højtydende løsning. Succesen med den første generation af Pathfinder drev marineafdelingen til at blive en brancheførende leverandør af elektronikløsninger.

Raymarine-brandet blev dannet i 2001 via et opkøb af Raytheon's marineafdeling. Raymarine fortsatte med at være en pioner inden for marineelektronik og voksede til at blive en førende producent af elektronik til førende bådbyggere og kræsne søfolk rundt om i verden.

Kommerciel forsendelse

Sammenlægning med FLIR

I 2010 sluttede Raymarine sig til FLIR-familien af ​​brands og overtog FLIR's filosofi om kommercielt udviklet militærkvalificeret (CDMQ) produktudvikling, der leverer marineelektronik kendt for sit robuste design og pålidelighed. Som en del af FLIR introducerede Raymarine solid-state og radarteknologi med CHIRP-impulskompression og ændrede autopilotmarkedet med Evolution's adaptive autopilotsystem. FLIR's termiske kameraer blev også integreret i Raymarines produktudbud, hvilket giver professionelle kaptajner mulighed for at navigere sikkert ved begrænset udsyn ved at integrere radar og termiske teknologier. I dag er Raymarine og FLIR en del af Teledyne, en global leder inden for sensorløsninger til det kommercielle, forsknings- og forsvarsmarkeder.

Raymarine i dag – Betroet af den amerikanske kystvagt

En af de mest overbevisende anerkendelser af Raymarine's kapaciteter er et langvarigt forhold til den amerikanske kystvagt (USCG). Som det vigtigste føderale agentur, der er ansvarlig for maritim sikkerhed og miljøforvaltning i amerikanske farvande, benytter USCG kun det mest avancerede udstyr af høj kvalitet for at udføre sin mission effektivt. I dag stoler 2000 USCG-besætninger hver dag på Raymarine for at navigere sikkert og beskytte nationens vandveje.

USA's kystvagt

Navigation mod fremtiden

Gennem årene har Raymarine fortsat med at skubbe grænserne for, hvad der er muligt inden for marineelektronik. Fra banebrydende brug af kompakte radarsystemer i små fartøjer til introduktion af førende sensorer og Pathfinder Commercial IMO-radar, har Raymarine konsekvent været på forkant med maritim innovation. Med en fast dedikation til kvalitet fortsætter Raymarine fortsætter med at udstikke kursen for mere sikker, mere effektive og bæredygtige maritime operationer rundt om i verden.

data.PlaceholderTitle