Reparation utan garanti

Reparation utan garanti


Att reparera din produkt utan garanti

Att reparera din produkt utan garanti

Raymarines produkter är utformade och testade för att leverera många års problemfri prestanda. I den osannolika händelse att din Raymarine-produkt skulle utveckla ett problem och reparationstjänster inte kan erhållas lokalt, kan produktreparationsservice fås från Raymarine Australia Service Centre.

Några saker att komma ihåg ...


  • Var noga med att ta bort alla tillbehör och personuppgifter (t.ex. sjökort och solskydd) från produkten och se till att säkerhetskopiera alla data (t.ex. waypoints).
  • Packa om produkten för leverans på ett säkert sätt.
  • Raymarine rekommenderar att du försäkrar produkten till dess ersättningsvärde. Raymarine tar inget ansvar för produkter som skadats eller förlorats under transporten till vår reparationsverkstad.
  • Raymarine garanterar reparationer som utförts under 180 dagar från reparationsdatum. För fullständig information om villkoren för garantin, se hela policyn. Efter eget gottfinnande behåller Raymarine ensamrätten att reparera, byta ut enheten mot en ny eller renoverad enhet eller erbjuda full återbetalning av det fasta reparationspriset som enda kompensation. Raymarine kan också erbjuda uppgraderingar till rabatterade priser.
  • Kosmetiska skador och fläckar som inte döljs av reparationer.
  • Enheter som har skickats till Raymarines auktoriserade serviceverkstad och som har utsatts för felaktig användning, varit nedsänkta i vatten, utsatts för överspänning, installerats felaktigt, modifierats eller utsatts för någon annan yttre skada, som inte är förknippad med normalt slitage, omfattas inte av det fasta reparationspriset.
  • Enheter som anses vara bortom ekonomisk reparation (mer än 75% av det publicerade försäljningspriset för en identisk eller likvärdig produkt) kommer inte att täckas av reparationen till fast pris. Den auktoriserade Raymarine-serviceverkstaden debiterar returportot i tillämpliga fall. Alternativt kan i de flesta fall en rabatterad uppgradering till en ny produkt erbjudas. När en uppgradering görs kommer Raymarine att skrota produkten i sina lokaler. Uppgraderingar omfattas av normala ledtider/tillgängliga leveransavgifter som anges vid den aktuella tidpunkten.
  • Vår normala reparationstid är 10 arbetsdagar från mottagandet, beroende på tillgänglighet och ledtider för reservdelar.

Raymarine fortsätter, där så är praktiskt möjligt, att tillverka reservdelar i upp till 5 år efter den sista tillverkningen av produkten och kommer att fortsätta att reparera produkten om reservdelar skulle finnas tillgängliga i upp till 10 år efter den senaste tillverkningen.

Din närmaste Raymarine-återförsäljare

Sök i Raymarines globala nätverk av återförsäljare och servicecenter